Když už máte v bance účet, jistě jej obsluhujete přes internet. Chodit do banky, nebo na její pobočku je časově náročné. A proč ztrácet čas, když to mohu vyřešit doma, u kafíčka, nebo sklenice piva. Sedli jste si k počítači, spustili web příslušné banky, dali jméno a heslo a už jste mohli dělat co chtěli. Jen některé banky posílaly zpět majiteli účtu kontrolní kód formou SMS zprávy. Některé to nedělaly.
Bohužel tvrdý a nekompromisní diktát EU k tomuto hloupému a zdržujícímu kroku donutil všechny, takže nyní, od poloviny září roku dva tisíce devatenáct se prostě bez mobilu neobejdete.
Nejde ani tak o to zdržování, dobrá, je to pro naši vlastní bezpečnost, i když hackeři jistě umí obejít i toto pofiderní ověřování. Jenže ono se to celé musí opakovat znova u jakékoli platby na internetu. No, dobrá, možná ne úplně u všech, ale u velké většiny jistě.
Takže když už jste ve svém účtu, stále bude banka ověřovat, zda může platbu provést. Budiž, i toto se dá překonat, za velkého vrzání zubů. Ale to, co některé banky zavedly už je asi dost přes čáru.
Totiž jde o to, že někde nejde zkopírovat číslo a vložit. Znáte to ne? Při přihlášení nezadáváte své jméno, ale uživatelské číslo. To vám přidělila banka. Takže jste jej někde v počítači měli, zkopírovali, vložili…
Nenene, to bylo asi moc rychlé, takže novinka vás donutí celé toto číslo, které má deset míst opsat ručně. Pokud nemáte moc dobrého pamatováka, zadáváte je jako ichtyl stále a dokolečka ke každé operaci s vašimi penězi. Ufff.
Ten, kdo to provádí často a stále nemá asi problém, protože si číslo pamatuje. Ale většina lidí to prostě ručně vyklepat musí.
Nechávám na laskavém čtenáři posouzení těchto novinek. Jasně, člověk si zvykne na všechno. Ale toto se mi zdá poněkud přehnané. V každém případě doufejme, že se rychle přijde na něco ještě lepšího.